Højtiderne fejres og familien inddrages

Traditioner skaber fællesskab

Fastelavnsfest med udklædning, sjov og ballade

Fastelavnsfesten handler om hygge, leg og fællesskab. Vi synger fastelavnssange, leger og børn og voksne viser deres kostumer frem. Vi slår katten af tønden stuevis over i vores gymnastiksal

Værdierne respekt og tolerance indgår i samspillet i festlighederne. Vi italesætter udklædning og forskellighed på en positiv måde.

Omsorg og mod udtrykker vi gennem anerkendelse, hvis et barn ikke vil klædes ud, eller har brug for en voksen tæt på, idet dagen ser helt anderledes ud.

Påskehygge med gækkebreve og påskeharen kommer på besøg

Gækkebreve samt kreative aktiviteter med fokus på finmotorik prioriteres. Stuerne pyntes med børnenes kreationer, som stolt vises frem af børnene ved afhentning.

Gæstedag/bedsteforældredag en dag som alle børn og voksne ser frem til

Børnene viser med stolthed deres børnehave frem for gæster eller bedsteforældre.

Glæden, spændingen og den positive forventning op til dagen øges i takt med, at vi taler om dagen og øver os på vores optræden med sang, dans eller lign.

Afslutning for de kommende skolebørn

Fest, farver og disko præger børnenes afslutningsdag. Afslutningsfesten afholdes, for alle børn i børnehaven, klokken 10-13.

Børnene har inden festen været med til at planlægge, bestemme menuen, lave pynt og pynte op.

Relationer, sammenhold, sjov og ballade er nøgleord for denne aften, hvor vi får sagt farvel og tak for de gode år i børnehaven.

Sommerfest for børn, søskende og forældre

Sommerfesten afholdes slut august eller start september. Her tager alle familier og det deltagende personale godt imod nye børn og forældre.

Her skabes der rum for kontakt familierne imellem. Forældrene lærer barnets legekammerater og dets forældre at kende.

Hygge blandt forældre skabe inklusion og modvirke eksklusion. Det er lettere at tage kontakt og lave legeaftaler, når man har set hinanden og hygget sig sammen til sommerfesten.

Forældrebestyrelsen står for sommerfesten, og det er altid et dejligt samlingssted og arrangement.

Juletraditioner i december er præget af hemmeligheder og forventningens glæde

Julehygge i vores børnehave er aktiviteter og kreationer, som minder os om julen. Vi starter julemåneden i fællesskab, hvor vi spiser risengrød sammen og denne måned forløber med diverse juleaktiviteter.

Pebernødder bages, juleklippedage afholdes, spændte børn går Lucia og vi holder børnejulefrokost. Vi synger julesange og får besøg at drillenissen, som laver lidt sjov i hverdagen.